Project omschrijving

Sporten is gezond voor jong en oud. Maar die laatste groep wordt vaak vergeten. Daarom wil de VVD Hilversum zich vooral voor de oudere doelgroep inzetten. Sportaanbod voor ouderen is een specifiek aandachtspunt, waar komende jaren extra aandacht aan moet worden besteed.

Dit zijn we van plan:
• Sportverenigingen maken vaak gebruik van accommodaties die eigendom van de gemeente zijn. De VVD vindt dat je als gemeente hiervoor best als tegenprestatie mag vragen dat deze verenigingen zich meer inzetten voor kwetsbare doelgroepen, zoals ouderen en gehandicapten.
• De gemeente moet sportevenementen met stimulerende werking blijven faciliteren zowel financieel als op het gebied van regelgeving en vergunningverlening.
• De huurlasten van sportverenigingen worden wat de VVD betreft met niet meer dan de inflatie verhoogd.
• Om cultuureducatie en sport op een efficiënte manier aan te bieden is de VVD voorstander van het “brede-school concept” – scholen die nauw samenwerken met cultuurinstellingen en sportverenigingen.