Het Filmtheater Hilversum is een culturele parel in Hilversum. Met dank aan een groep van ruim 200 vrijwilligers genieten vele Hilversummers van een filmavond aan het Herenplein. Maar liefst 44% van onze inwoners komt regelmatig bij het Filmtheater en daarmee is het één van de favoriete culturele instellingen van de stad.

Tijdens de commissievergadering op 13 september zaten meer dan 30 vrijwilligers met Filmtheater-sjaal op de publieke tribune. Een volle tribune is meestal een teken dat inwoners het ergens mee oneens zijn, maar in dit geval was dat natuurlijk heel anders.

De commissie was enthousiast over de gevraagde borgstelling. Met deze borgstelling kan het filmtheater uitbreiden met twee zalen en zo meer bezoekers ontvangen. Net als de VVD wilden ook de andere partijen dit onderwerp als zonder debat behandelen in de gemeenteraadsvergadering. En zo is het ook gegaan: op 27 september werd het besluit met een hamerslag in de gemeenteraad bekrachtigd.

Tobias Westerneng