Vanavond werd ‘de keuze van’VVD-raadslid Ruud Verkuijlen tot mooiste keuze van 2016 uitgeroepen.

ART HILVERSUM en KUNSTUITLEEN HILVERSUM stelden aan alle Hilversumse raadsleden en het college van B&W de vraag: ‘als een politicus mag kiezen welk kunstwerk het best zijn of haar politieke of maatschappelijke ambitie verbeeldt, wat kiest hij of zij dan uit?’.

De kunstuitleen gaf inzage in haar collectie en de gemeente bood de expositieruimte in de gangen van het raadhuis aan. De raadsleden en wethouders werd tevens gevraagd een schriftelijke uitleg te geven van hun persoonlijke keuze. De gekozen kunstwerken en de bijbehorende motivaties werden van 3 december tot en met 27 januari tentoongesteld in het raadhuis.

Op 27 januari maakte een jury van kunstenaars, allen betrokken bij ART HILVERSUM, bekend wie de meest aansprekende motivatie schreef en deze eer viel VVD-raadslid Ruud Verkuijlen te beurt.

De keuze van Ruud Verkuijlen De keuze van 2016