Fractievoorzitter en onderhandelaar Frits Vogel van de Hilversumse VVD noemt het gesloten coalitieakkoord waarbij VVD, D’66, SP en CDA om voor de komende vier jaar het college van Burgemeester en Wethouders van de omroepstad gaan vormen een stap voorwaarts voor Hilversum. Met dit akkoord wordt Hilversum volgens de liberale fractievoorzitter weer op de kaart gezet en toekomstbestendig gemaakt. In het akkoord staat letterlijk te lezen: “Wij willen dat Hilversummers en allen die Hilversum bezoeken meer genieten van deze mooie stad, die voelt als een dorp.”

“In het gesloten akkoord hebben we belangrijke zaken voor de VVD voor elkaar gekregen en daarom ben ik ook zeer ingenomen met het uiteindelijke onderhandelingsresultaat”, aldus Vogel, die vervolgt: “In het akkoord staat letterlijk dat de partijen zullen sturen op een sterkere uitstraling van Hilversum als mediastad en gezellig dorp. De coalitie gaat werken aan een verbetering van Hilversum als een goede plaats om te wonen, te werken en te ondernemen. En daar gaan we ook financieel op investeren. Dat zijn zaken waar wij ons bijzonder hard voor hebben gemaakt tijdens de verkiezingscampagne”.

Ook op andere terreinen heeft de VVD goede zaken gedaan. Zo komt er het gewenste ondernemersloket, waarin bestaande dienstverlening aan onderne¬mers van gemeente en andere instellingen wordt gebundeld. Om de opwaardering van de binnenstad integraal aan te kunnen pakken komt er een ervaren binnenstadsmanager; een onderzoek moet uitwijzen of de parkeertarieven nog meer omlaag kunnen en er komt meer aandacht voor slachtoffers van criminaliteit.

Op financieel gebied zijn er volgens Vogel prima afspraken gemaakt. Nadat de VVD de afgelopen vier jaar als collegepartij met financiën in portefeuille het huishoudboekje van Hilversum weer op orde heeft gebracht, kan het nu leven met be¬zuinigen waar het kan en investeren waar het moet. “Als alle partijen zich aan de gemaakte afspraken houden, dan staat Hilversum er over vier jaar financieel nog beter voor dan nu al het geval is”, aldus een opgetogen Frits Vogel.

De 39-jarige Floris Voorink wordt door de VVD naar voren geschoven als wethouder namens de liberalen in het nieuwe college. Voorink is geboren en getogen in ’t Gooi en studeerde na het Gemeentelijk Gymnasium in Hilversum Geneeskunde in Groningen en Bestuurskunde & Politicologie in Amsterdam. Voorink werkt nu als senior recruiter bij een bedrijf in de gezondheidszorg en combineert zijn werk sinds 2010 met zijn activiteiten als raadslid. Namens de VVD gaat hij zich in het college onder meer bezighouden met Ruimtelijke Ordening, het opwaarderen van het centrum, sport en verkeer.